Hieronder vind je alle veelgestelde vragen.
Zeker, het verschil is direct merkbaar. In sommige gevallen heeft de auto ongeveer 100km nodig om het nieuwe programma ‘in te leren’. Dit houdt in dat het motor management systeem zich aanpast aan de nieuwe waarden, zodat het op elk moment de beste rijprestaties kan leveren op basis van het rijgedrag van de bestuurder.
STAGE 1 — tuning is veilig. De prestaties van de auto worden geoptimaliseerd binnen de veiligheidsmarges van de auto en er worden geen grenzen van de onderdelen overschreden. Er wordt dus rekening gehouden met de capaciteiten van de auto volgens fabrieksopgave. Er wordt niets gevraagd van de auto wat niet geleverd kan worden. Je auto wordt vooraf uitgelezen om te bepalen of het verstandig is om verder te gaan. Je wordt geïnformeerd over de uitkomsten en beslist zelf over het vervolg. Veiligheid en duurzaamheid staan bij ons altijd voorop.
STAGE 2 — In Stage 2 tuning worden er naast de tuning in Stage 1, ook bepaalde veiligheidsgrenzen van de auto verlegd. Bijvoorbeeld het verhogen van de maximale turbodruk. Vanzelfsprekend neemt dit risico's met zich mee en gaat dit altijd hand-in-hand met fysieke aanpassingen aan de auto om deze risico's op te vangen. Stage 2 tuning doen wij alleen op eigen risico, omdat wij zelf geen fysieke aanpassingen uitvoeren. Wij schrijven alleen de software.
Is dit de eerste keer dat je je auto wilt laten tunen? Probeer dan eerst Stage 1. De meeste mensen zijn hier meer dan tevreden over, omdat hier de meeste winst behaald wordt zonder het aanpassen van onderdelen.
Rhino Tuning garandeert een hoogwaardige dienstverlening, wij geven levenslang garantie op de software. Ook kun je altijd binnen 14 dagen je geld terugkrijgen, mocht onze dienstverlening onverhoopt niet naar verwachting zijn. Zonder opgaaf van reden, doen we nooit moeilijk over. De auto wordt dan teruggebracht naar de originele staat, alle aanpassingen worden ongedaan gemaakt. Daarnaast kun je levenslang terecht bij ons voor het uitlezen van je auto en advies daarover. Zonder kosten.
Bij regulier onderhoud of reparatie wordt de tuning niet overschreven of ongedaan gemaakt. Het komt wel eens voor dat de fabrikant een software update uitvoert op het motor management systeem, dan wordt de tuning wel overschreven. Dit komt zelden voor, bijvoorbeeld bij terugroepacties. In dat geval tunen wij de auto opnieuw, gratis en voor niets.
Het is niet te zien aan het motor management systeem dat de software ervan aangepast is. Ook niet bij onderhoud, reparatie of het uitlezen van foutmeldingen. Je bepaalt zelf of je de garage informeert over de tuning.
Jazeker. Hoeveel minder dit zal zijn, hangt af van de staat van de auto en natuurlijk het rijgedrag van de bestuurder. Lees meer
Dat doen ze ook. Tegenwoordig gebruiken fabrikanten hetzelfde motorblok als platform om verschillende uitvoeringen daarvan op de markt te zetten. Bijvoorbeeld een VW Golf TDI. Als je kiest voor een variant met meer vermogen (rode TDI letters), betaal je duizenden euro’s meer voor een auto die behalve het vermogen nagenoeg hetzelfde is als een goedkoper model. Rhino Tuning haalt het maximale uit je auto voor een fractie van de prijs die je betaalt bij de fabrikant.
Ongeveer 1 tot 2 uur. Je mag blijven wachten onder het genot van een kop koffie, wij houden je op de hoogte over de voortgang.
Nee. De ECU wordt niet open gemaakt voor fysieke aanpassingen zoals solderen. Alles wordt gedaan met een laptop en kabels.